Oldmoney opruster og vælger annoncebureau
Nichemediet Oldmoney, der udgiver nyheder om inflation, penge og prisudvikling, har valgt ny kommerciel partner og opruster annoncørernes muligheder for at ramme den lukrative målgruppe. Det sker i en tid med stigende trafik.
Danske brands indenfor finans, formue og investering har fået en ny markedsføringskanal.
Det danskejede, selvstændige nichemedie Oldmoney træder ind på det åbne annoncemarked og tilbyder virksomheder adgang til sine brugere gennem en række nye annonceformater. Det sker i et nyt partnerskab med et af Nordens førende annoncehuse.
Møder et behov i annoncemarkedet
Hos Concept X, der overtager det kommercielle ansvar fra Oldmoney selv, øjner man kommercielle muligheder for at parre især finansielle annoncører og deres marketingansvarlige med pengemediet:Oldmoney rammer en stigende efterspørgsel fra de finansielle annoncører og supplerer vores portefølje godt
Jens Holm, adm. direktør i Concept X
Concept X’s netværk omfatter bl.a. Euroinvestor, Berlingske Business samt andre finansielle nyhedsmedier, valutaomregnere mv.
Tilføjelsen af Oldmoney i bureauets portefølje møder et behov på annoncemarkedet, som er i vækst, mener bureaudirektøren:
"Det lille medies troværdighed og høje rangering i bl.a. Googles søgeresultater understøtter udgiverens strategi om vækst. Med Oldmoney kan vi nu overbevisende tilbyde vores brands adgang til en smal og veldefineret målgruppe af investeringsvillige, i en kontekst, hvor de søger information - det rammer en stigende efterspørgsel fra de finansielle annoncører og supplerer vores portefølje godt. Oldmoney er et eksempel på, hvordan man dygtigt kan skabe et veldefineret onlinemedie om et emne, der helt åbenlyst vækker økonomisk orienterede danskeres interesse: vores penges udvikling. Vi tror på udgivelsen og glæder os over at blive betroet at overtage det kommercielle ansvar for Oldmoney," vurderer Jens Holm.
Det danske nichemedie gør brugerne klogere på inflation og hvad denne gør ved udviklingen i danskernes værdier, investeringsobjekter og privatøkonomi. Det er gratis at bruge Oldmoney, der distribueres via sociale medier og udgiver et ugentligt nyhedsbrev.
Vil ud i flere lande
Hos Oldmoney ser man frem til samarbejdet. Udliciteringen af annoncesalget sker i en tid med stigende trafik:"Oldmoneys formål er at gøre brugerne klogere på ellers ‘svært fordøjeligt’ stof som inflation, prisudvikling, værdistigninger og forbrugerpriser. Hvorfor stiger priserne i supermarkedet hurtigere end end vores løn? Og hvordan påvirker renten udsigten til gevinst ved investering i f.eks. aktier overfor jord og fast ejendom? Det søger redaktionen at formidle svar på," siger Oskar Herrik Nielsen, co-founder og udgiver af Oldmoney og fortsætter: "Visionen er at gøre Oldmoney til den førende digitale platform i verden om inflation - foreløbig i fem valutaer/på fem sprog. Det er vi i nichemediets første 16 leveår kommet et godt stykke med, men navnligt det seneste år har vi vundet større udbredelse blandt de prisinteresserede danskere. Vi kunne ikke finde en bedre partner til at hjælpe os med at indfri Oldmoneys kommercielle potentiale," siger Oskar Herrik Nielsen, co-founder og udgiver af Oldmoney.
Med det nye samarbejde vil parterne tilbyde annoncører indenfor brancher som investering, formueforvaltning, pension, forsikring, fintech og luxury goods eksponering med effektive formater som display, native, video og partnerships, der målrettet rammer attraktive brugersegmenter med høj affinitet, imens de bruger Oldmoney til at søge information om f.eks. pengeanbringelse og økonomiske forhold.
Det er de to brødre Oskar Herrik Nielsen (31) og William Herrik Nielsen (28), der står bag Oldmoney. De grundlagde sammen platformen i 2008, og har siden udvidet Oldmoney med fire nye sprog og valutaer til Sverige, Norge, Finland og USA.
Jens Holm
Adm. direktør, Concept X
jens@conceptx.com
Oskar Herrik Nielsen
Co-founder & udgiver, Oldmoney
oskar@oldmoney.dk Downloads
→ Portræt af Jens Holm (adm. direktør, Concept X) og Oskar Herrik Nielsen (co-founder & udgiver, Oldmoney) (png)
→ Collage af de to direktører i kvadrat (png)
→ Grafik af Concept X og Oldmoney (png)
→ Reportagefoto af Oskar Herrik Nielsen i samtale med medarbejdere (jpg)
Få gratis nyheder fra Oldmoneys redaktion
Alt om inflation og prisudvikling. Modtag vores nyhedsbrev en gang om ugen
Feedback
Hvad synes du?
Tak for din feedback.
Vil du dele din kommentar med redaktionen?
Tak for din hjælp
Du er med til at gøre Oldmoney bedre.
Vil du dele artiklen?
Kunne du bruge artiklen? Bliv opdateret
Tilmeld dig gratis Oldmoneys nyhedsbrev og hold dig ajour om inflationen i Danmark › Læs mere
Læs også
Vil du være foran når priserne stiger?
Spar penge og investér klogt - bliv klædt på med det gratis nyhedsbrev fra Oldmoneys redaktion › Læs mere
Følg prisudviklingen
Vil du også være først når priserne er på vej op eller ned? Følg Oldmoney på dit sociale medie
Hvordan får man penge til at gro?
Bliv klogere på investering med Oldmoneys investeringsguides