Oldmoney som annoncemedie
Oldmoney er Danmarks førende platform og medie om inflation og prisudvikling
Vores mest besøgte indhold er Oldmoneys omregner - dernæst magasin, inflation, investér og leksikon
Oldmoney citeres jævnligt i andre medier
Søgemaskiner: Rangerer i top 3 på vigtigste nøgleord
70 % af brugerne angiver, at de betragter Oldmoney som en kilde med troværdighed eller høj troværdighed
23.000 danskere bruger Oldmoney hver måned
80.000 sidevisninger om måneden
340 abonnerer på vores ugentlige nyhedsbrev
1.120 følger os på Facebook og 85 på LinkedIn. Oldmoney er kommet på Instagram, Twitter og YouTube
Foreløbig 800 aktive brugere af vores webapp, hvor vi kan sende pushbeskeder (iOS og Android)
Oldmoney udkommer, foruden i Danmark (Oldmoney.dk), også i Sverige (Oldmoney.se), Norge (Oldmoney.no), Finland (Oldmoney.fi) og i USA (Oldmoney.us).
Målgruppe
Demografi
Oldmoneys brugere er:
Pengeinteresserede
Vores brugere er særligt interesserede i penge og økonomi. De søger aktivt viden og muligheder inden for pengenes udvikling over tid. Det viser Oldmoneys trafikdata i, hvordan brugerne færdes og hvad de bruger tid på.
Købestærke
Vores brugere er ikke kun interesseret i penge; de er også købestærke. De er parat til at handle i kvalitetsprodukter og -tjenester. Dette kan konstateres i vores konverteringsrater og clickthrough rates.
Investeringsvillige
Vores brugere er nysgerrige og søgende ift. investeringer. De er villige til at lære og udforske forskellige investeringsmuligheder. Derfor etablerede vi først i 2024 et investeringsunivers
Interesser
Uddrag af brugerundersøgelse: Af oldmoney.dk's adspurgte brugere (545 respondenter) svarer så stor en andel at de særligt har følgende interesser:
• 61,5 % Nyheder og politik
• 41,7 % Gastronomi
• 39,3 % Rejser
• 36,1 % Banking & Finance (professionelle investorer)
• 24,2 % Biler
• 23,5 % Teknologi
• 11,4 % Luxury cars
• 10,6 % Prisbevidst forbrug
• 10,6 % Luxury shopping
• 9,4 % Luxury travels
Land
Hovedparten af vores brugere er fra Danmark. 93,6 % har dansk som primært sprog
Region
Populært i de større byer. Høj affinitet af brugere i hovedstadsområdet
Køn
Mindre overvægt af mænd
Alder
Oldmoney bruges fortrinsvis af et modent publikum. Høj affinitet over 55 år
Teknik
Tre ud af fire besøger Oldmoney fra mobil
Adfærd
• Gnst. engagementstid er 1 minut og 25 sekunder pr. besøg
• Gnst. læsetid er 3 minutter og 14 sekunder pr. artikel
• Gnst. 2,8 sidevisninger pr. besøg
• Godt hvert 5. besøg er tilbagevendende brugere
• 25,54 % af besøg sker direkte uden henvisning
Kilde: Google Analytics
De har annonceret på Oldmoney
Løsninger
Display
Display advertising (bannerannoncer) er Oldmoneys mest populære annoncetype. Vi tilbyder 10 forskellige formater.
Formater
Formater i pixels (bredde x højde)Topbanner
Øverst. Vises på alle platforme
930 x 180
930 x 180
320 x 160
930 x 180
Topbanner, double
Øverst. Vises på alle platforme
930 x 600 px
930 x 600 px
320 x 320 px
Rectangle
Næstøverst. Vises på alle platforme
300 x 250 px
300 x 250 px
300 x 250 px
300 x 250 px
Rectangle, double
Næstøverst. Vises på alle platforme
300 x 600 px
300 x 600 px
300 x 600 px
Skyscraper
Fast eller sticky. Vises kun på desktop
160 x 600 px
Skyscraper, double
Fast eller sticky. Vises kun på desktop
300 x 600 px
Topscroll
Øverst. Vises på alle platforme
2560 × 1440 px
2560 × 1440 px
736 × 736 px
Midscroll
Midtvejs. Vises på alle platforme
2560 × 1140 px
2560 × 1140 px
736 × 736 px
Skin
Fast eller sticky. Vises kun på desktop
930 x 180 px
160 x 600 px
160 x 600 px
Wallpaper
Fast eller sticky. Vises kun på desktop
2560 × 1140 px
Native og sponsoreret indhold
Annoncørbetalt indhold
Pushbeskeder
Sociale medier
Partnerskaber og sponsorater
Indholdssponsorat
Ejerskab af kategori
Eksklusivitet på emne
Direct mail
Nyhedsbreve
Egne emails
Principper
• Oldmoney benytter Google Ad Manager som er verdens største adserver. Det sikrer annoncører ensartet og transparent data og afrapportering.
• Viewability-garanti: Oldmoneys a afregnes efter Viewable-CPM, og du vil derfor udelukkende betale for annoncer, som er synlige efter IAB’s branchestandard, at min. 50 % af displayannoncens pixels vises i 1 sekund eller længere.
Tech
Filtyper
.jpg, .gif, .png, 3. partstags eller HTML5. Flash kan ikke benyttes, da det ikke længere virker i nyere browsere. Undgå brug af specialtegn som æ, ø, å eller mellemrum i filnavne samt i target-url.
Vægt
Maks. 120 KB pr. format
Bruges der HTML eller tags, må vægten være maks. 1MB ved polite load og maks. 3MB ved klik.
Nyt vindue
Links skal altid åbne i et nyt vindue (target =”_blank”).
Sikkerhed
Alt materiale skal leveres SSL-sikret (https).
Lyd
Evt. lyd i annoncen må først afspilles ved mouse-over med 1 sekunds delay eller ved klik. Lyd i sticky-annoncer må dog først altid aktiveres ved klik. Lyd skal altid stoppe ved mouse-out.
Data
Placerer annoncemateriale cookies hos brugeren eller behandler persondata, skal dette på forhånd godkendes eksplicit af Oldmoney.
Udvidelse
Alt materiale skal ligge inden for rammerne af den udpegede annonceplads. Expand er ikke tilladt.
Adskillelse
Annoncer må ikke efterligne Oldmoneys design eller vores redaktionelle indhold. Hvis annoncen har en baggrund der ligner Oldmoneys, skal der tydelig ramme omkring (min. 1 x 1 px).
Afsender
Annoncer skal tydeligt indeholde afsenderens logo og navn og må i øvrigt ikke vildlede brugerne.
Materialelevering
Filtyper
.jpg, .gif, .png, 3. partstags eller HTML5. Flash kan ikke benyttes, da det ikke længere virker i nyere browsere. Undgå brug af specialtegn som æ, ø, å eller mellemrum i filnavne samt i target-url.
Vægt
Maks. 120 KB pr. format
Bruges der HTML eller tags, må vægten være maks. 1MB ved polite load og maks. 3MB ved klik.
Nyt vindue
Links skal altid åbne i et nyt vindue (target =”_blank”).
Sikkerhed
Alt materiale skal leveres SSL-sikret (https).
Lyd
Evt. lyd i annoncen må først afspilles ved mouse-over med 1 sekunds delay eller ved klik. Lyd i sticky-annoncer må dog først altid aktiveres ved klik. Lyd skal altid stoppe ved mouse-out.
Data
Placerer annoncemateriale cookies hos brugeren eller behandler persondata, skal dette på forhånd godkendes eksplicit af Oldmoney.
Udvidelse
Alt materiale skal ligge inden for rammerne af den udpegede annonceplads. Expand er ikke tilladt.
Adskillelse
Annoncer må ikke efterligne Oldmoneys design eller vores redaktionelle indhold. Hvis annoncen har en baggrund der ligner Oldmoneys, skal der tydelig ramme omkring (min. 1 x 1 px).
Afsender
Annoncer skal tydeligt indeholde afsenderens logo og navn og må i øvrigt ikke vildlede brugerne.
Send annoncemateriale til annoncer@oldmoney.dk senest 24 timer inden ønsket kampagnestart.
Hør mere eller kom i gang
Kontakt os for at høre om muligheder på annoncer@oldmoney.dk eller kontakt vores annoncebureau Concept X: